OFERTA

MOJE USŁUGI

Trzy filary

LISTA USŁUG

Weryfikacja kontrahentów

Weryfikacja kontrahentów i partnerów biznesowych z wykorzystaniem technik “białego wywiadu” (OSINT – ang. Open Source Intelligence). Poznaj swoich kontrahentów, ich przeszłość oraz nieoczywiste powiązania biznesowe, których nie widać w KRS, by móc lepiej zarządzać ryzykiem. Ustal kto jest beneficjentem rzeczywistym. OSINT to metoda pozyskiwania informacji z legalnych i powszechnie dostępnych źródeł, choć nie zawsze widocznych na pierwszej stronie Google. Wymaga znajomości metod i narzędzi, które pozwalają zajrzeć głębiej pod powierzchnię internetu i dotrzeć do właściwych baz danych. Ponadto korzystanie z technik “białego wywiadu” ułatwia zebranie dowodów i argumentów na potrzeby negocjacji, sporów, postępowań compliance lub pogłębionego due diligence. Ułatwi także weryfikację pracownika lub kontrahenta, przyspieszy windykację (skip tracing) oraz usprawni przesłuchanie w sądzie; pomoże monitorować internet, śledzić trendy i konkurencję.

 

Weryfikacja sankcyjna (screening sankcyjny)

Każdy polski przedsiębiorca, poczynając od jednoosobowych działalności gospodarczych po największe korporacje, ma obowiązek weryfikowania swoich kontrahentów i partnerów biznesowych pod kątem obecności na listach sankcyjnych. W przypadku “wpadki” na współpracy z podmiotem sankcjonowanym spółce grozi kara do 20 milionów złotych lub kara więzienia dla decydentów na minimum 3 lata (zbrodnia). Pojawiły się już pierwsze kary finansowe, a w prokuraturach toczą się śledztwa. Jak wynika z zaleceń Komisji Europejskiej, weryfikacja sankcyjna powinna mieć szeroki charakter w postaci tak zwanego wzmocnionego due diligence (enhanced due diligence) i poza listami sankcyjnymi powinna obejmować m.in. negatywne informacje medialne (adverse media investigations) i inne informacje dostępne w domenie publicznej.
 

Litigation Support

Korzystając z technik OSINT (Open Source Intelligence) zbierzemy informacje na potrzeby sporów prawnych i postępowań sądowych; zabezpieczymy cyfrowe dowody. Łączymy kompetencje byłych dziennikarzy śledczych z technologią i narzędziami, które pozwalają widzieć więcej.

 

Strategie

Tworzymy strategie komunikacji. Świat usłyszy o Tobie i pozna Twoją historię, bo zawsze jest jakaś historia do opowiedzenia. Pomożemy Ci ją odnaleźć. Dziś każda firma to firma medialna. Także Twoja firma jest wydawcą informacji, które trafiają do Twoich pracowników, klientów i inwestorów.


Komunikacja kryzysowa

Najlepsze działania antykryzysowe to takie, o których nikt nigdy się nie dowiedział, bo potencjalne kryzysy zostały zauważone na wczesnym etapie. Przygotujemy Cię do kryzysu, a gdy już nadejdzie pomożemy w zarządzaniu nim, aby przekuć go w sukces. Pomożemy Wam słuchać i monitorować otoczenie oraz reagować na wczesnym etapie.


Litigation PR

Komunikacja podczas sporów prawnych i postępowań sądowych. Sąd opinii publicznej jest szybki, sprawy i zwykle bezapelacyjny, dlatego precyzja i umiar to podstawowe zasady, którymi się kierujemy. We współpracy z prawnikami zadbamy o Twoje interesy przed sądem opinii publicznej.


Raporty i analizy

Tworzymy raporty i analizy rynkowe. Mogą dotyczyć Twojej branży, określonego rynku lub produktu. Merytoryczne raporty przeznaczone do publikacji i stworzone przez Ciebie to znakomite narzędzie promocji Twojej firmy.

Występy publiczne i skuteczna komunikacja

Dowiesz się jak mówić, aby inni słuchali. Zobaczysz wiele przykładów oraz poznasz praktyczne aspekty wystąpień publicznych. Nauczysz się opowiadać historie (storytelling), aby przekonywać do swoich pomysłów i zostać zapamiętanym.

 

„Biały wywiad” w biznesie

OSINT (ang. Open Source Intelligence) to metoda pozyskiwania informacji z legalnych i powszechnie dostępnych źródeł, choć nie zawsze widocznych na pierwszej stronie Google. Wymaga znajomości metod i narzędzi, które pozwalają zajrzeć głębiej pod powierzchnię internetu. Korzystanie z technik “białego wywiadu” ułatwia zebranie dowodów i argumentów na potrzeby negocjacji, sporów, postępowań compliance lub pogłębionego due diligence. Ułatwi także weryfikację pracownika lub kontrahenta, przyspieszy windykację (skip tracing) oraz usprawni przesłuchanie w sądzie. Poznasz techniki zaawansowanego wyszukiwania informacji oraz docierania do stron internetowych, które (teoretycznie) już nie istnieją. Dowiesz się jak na potrzeby pogłębionego research-u korzystać z zaawansowanych funkcji wyszukiwarek (nie tylko Google) oraz narzędzi AI takich jak ChatGPT. Poznasz rejestry oficjalne i nieoficjalne, polskie oraz zagraniczne. Nauczysz się monitorować internet, śledzić trendy i konkurencję.

 

Weryfikacja, fact-checking i rozpoznawanie dezinformacji

Żyjemy w świecie, w którym otacza nas nadmiar informacji, także tych fałszywych. Wyzwaniem jest dotarcie do jakościowych informacji i odróżnianie prawdy od fałszu. Szkolenie zwraca uwagę na najpowszechniejsze techniki dezinformacyjne oraz wprowadza do metod weryfikacji informacji używanych przez profesjonalnych fact-checkerów.


Komunikacja kryzysowa

Wygraj kryzys i przekuj go w sukces – jest na to wiele przykładów i sposobów. Najlepsze działania antykryzysowe to takie, o których nikt nigdy się nie dowiedział, bo potencjalne kryzysy zostały stłumione w zarodku. Przygotuj się do potencjalnego kryzysu i wyposaż w odpowiednie narzędzia i procedury, bo gdy już nadejdzie, nie będziesz mieć na to czasu.

 

Sąd prawa a sąd opinii publicznej

(szkolenie dedykowane dla prawników)

„Sąd opinii publicznej” jest szybki, sprawny i często bezapelacyjny. Działania prawne mogą wywoływać reakcję opinii publicznej i vice versa – określone publikacje mogą prowadzić do podjęcia działań prawnych. Sytuacje kryzysowe w spółkach również często budzą zainteresowanie mediów, także mediów społecznościowych. Czy w takich sytuacjach prawnik powinien pełnić rolę rzecznika spółki w mediach? Czy powinien wystąpić na konferencji prasowej lub napisać oświadczenie dla mediów, bo oczekuje tego klient? Jak reagować na krytyczne wpisy w mediach społecznościowych, aby nie dolać oliwy do ognia? Szkolenie skupia się na praktycznych aspektach współpracy z mediami podczas sporów i postępowań sądowych, a także sytuacji kryzysowych.